Regulatio.pl

Regulatio_logo
Kursy online

Poszerzaj swoją wiedzę dzięki kursom online

Dzięki naszym kursom i szkoleniom online zdobędziesz najnowszą wiedzę i kompetencje. Poznaj ofertę szkoleń online w wygodnym formacie, który dostosowujesz do swojego harmonogramu.
Zainwestuj w swój rozwój

Polecane szkolenia

Regulatio-Self-Reg

Kurs Self-Regulation dla specjalistów - start X.2023

Kurs prowadzi:

Dr Jagoda Sikora

Uczestnictwo w kursie online na temat samoregulacji u dzieci i młodzieży może stanowić spore wsparcie każdemu specjaliście, który pracuje z dziećmi, gdyż zapewnia praktyczną wiedzę o tym, jak nauczyć dzieci rozpoznawania sygnałów stresu, identyfikowania stresorów oraz skutecznych metod redukcji stresu. Te umiejętności są kluczowe w pracy z młodymi ludźmi i umożliwią specjalistom jeszcze lepsze wsparcie dla ich rozwoju emocjonalnego i społecznego, co jest niezwykle istotne w obecnym, pełnym wyzwań świecie.
Zakres szkolenia:
  • Rozwój samoregulacji u dzieci
  • Jak rozmawiać z dziećmi o regulacji podczas zajęć indywidualnych i grupowych
  • Jak wykorzystać wiedzę o regulacji w pracy z nastolatkami
Korzyści ze szkolenia:
  • 3h nagrań
  • materiały pdf
  • dostęp do platformy kursowej
  • spotkanie na żywo w kameralnej grupie
Poszerz swoją wiedzę

Pełna oferta kursów i szkoleń online

Regulatio-ADHD-Doroslych

ADHD u dorosłych

Marta-Ciesla
Kurs prowadzi:

Marta Cieśla

Szkolenie „ADHD u dorosłych” zapewnia praktyczne spojrzenie na złożoność ADHD, uwypuklając różne obrazy kliniczne, które mogą się kryć pod tym samym rozpoznaniem. Omawia specyfikę kobiet z ADHD, współwystępowanie innych zaburzeń z ADHD, model ADHD, związek ADHD z dysregulacją emocji, a także stawia pytanie, czy każda osoba z ADHD potrzebuje terapii. Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat objawów ADHD.

  • ADHD – neurobiologiczne wyzwanie
  • Różne obrazy kliczne to samo rozpoznanie
  • Kobiety z adhd
  • Jeśli nie ADHD to co?
  • Współwystępowanie
  • Model ADHD
  • ADHD a dysregulacja emocji
  • Czy każdy z ADHD potrzebuje terapii?
  • Praktyczna wiedza o objawach ADHD (którego być może „nie widać”)
  • Rozumienie funkcjonowania dorosłych z ADHD ich problemów i wyzwań
Regulatio-Blog-01

Terapia ADHD

Marta-Ciesla
Kurs prowadzi:

Marta Cieśla

Szkolenie „ADHD terapeutycznie” skupia się na praktycznych aspektach terapii dzieci i nastolatków z ADHD, od efektywnej psychoedukacji, przez dostosowanie otoczenia, do prowadzenia warsztatów dla rodziców. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców w kontekście szkoły, jak poradzić sobie z najważniejszymi kwestiami terapii nastolatków z ADHD i jakie znaczenie ma ADHD dla terapii zaburzeń współwystępujących.

  • Psychoedukacja – jak ją efektywnie prowadzić
  • Objawy czy nie objaw oto jest pytanie – jak zmniejszać ryzyko nadmiernego usprawiedliwiania lub karania za objawy
  • Okulary na objawy czyli o dostosowaniu otoczenia
  • PODSTAWY BEHAWIORYZMU
  • Warsztaty dla rodziców – proponowane programy, dostosowanie do indywidualnej formy w gabinecie z rodzicem
  • Dziecko z ADHD w szkole – jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców
  • Terapia nastolatków – najważniejsze kwestie Wpływ ADHD na terapię zaburzeń współwystępujących
  • Praktyczne aspekty prowadzenia terapii dzieci i nastolatków
  • Wskazówki na co zwrócić uwagę w kontakcie z rodzicami
Regulatio-ADHD-Doroslych

ADHD u dorosłych

Marta-Ciesla
Kurs prowadzi:

Marta Cieśla

Szkolenie „ADHD u dorosłych” zapewnia praktyczne spojrzenie na złożoność ADHD, uwypuklając różne obrazy kliniczne, które mogą się kryć pod tym samym rozpoznaniem. Omawia specyfikę kobiet z ADHD, współwystępowanie innych zaburzeń z ADHD, model ADHD, związek ADHD z dysregulacją emocji, a także stawia pytanie, czy każda osoba z ADHD potrzebuje terapii. Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat objawów ADHD.

  • ADHD – neurobiologiczne wyzwanie
  • Różne obrazy kliczne to samo rozpoznanie
  • Kobiety z adhd
  • Jeśli nie ADHD to co?
  • Współwystępowanie
  • Model ADHD
  • ADHD a dysregulacja emocji
  • Czy każdy z ADHD potrzebuje terapii?
  • Praktyczna wiedza o objawach ADHD (którego być może „nie widać”)
  • Rozumienie funkcjonowania dorosłych z ADHD ich problemów i wyzwań
Regulatio-Blog-01

Terapia ADHD

Marta-Ciesla
Kurs prowadzi:

Marta Cieśla

Szkolenie „ADHD terapeutycznie” skupia się na praktycznych aspektach terapii dzieci i nastolatków z ADHD, od efektywnej psychoedukacji, przez dostosowanie otoczenia, do prowadzenia warsztatów dla rodziców. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców w kontekście szkoły, jak poradzić sobie z najważniejszymi kwestiami terapii nastolatków z ADHD i jakie znaczenie ma ADHD dla terapii zaburzeń współwystępujących.

  • Psychoedukacja – jak ją efektywnie prowadzić
  • Objawy czy nie objaw oto jest pytanie – jak zmniejszać ryzyko nadmiernego usprawiedliwiania lub karania za objawy
  • Okulary na objawy czyli o dostosowaniu otoczenia
  • PODSTAWY BEHAWIORYZMU
  • Warsztaty dla rodziców – proponowane programy, dostosowanie do indywidualnej formy w gabinecie z rodzicem
  • Dziecko z ADHD w szkole – jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców
  • Terapia nastolatków – najważniejsze kwestie Wpływ ADHD na terapię zaburzeń współwystępujących
  • Praktyczne aspekty prowadzenia terapii dzieci i nastolatków
  • Wskazówki na co zwrócić uwagę w kontakcie z rodzicami
Regulatio-Autyzm

Różnorodne spektrum autyzmu

Marta-Ciesla
Kurs prowadzi:

Marta Cieśla

Szkolenie to wspierający przegląd zagadnień związanych ze spektrum autyzmu, dostarczający praktycznej wiedzy na temat diagnozy, współwystępowania trudności oraz odpowiednich interwencji terapeutycznych. Szkolenie skupia się na najnowszych standardach i zaleceniach, takich jak NICE i APA, oraz pomaga zrozumieć wpływ autyzmu na codzienne funkcjonowanie.

  • Kryteria diagnostyczne i ich praktyczne przełożenie na obraz kliniczny
  • Zmiany obrazu spektrum autyzmu wg ICD-10, DSM-V i ICD-11, inne środki ciężkości w każdej klasyfikacji
  • Objawy autyzmu – w zależności od stopnia nasilenia (różne prezentacje tego samego objawu)
  • Współwystępowanie innych trudności
  • Funkcjonowanie intelektualne osób z ASD
  • Spektrum autyzmu u dziewczynek
  • Zalecenia i kluczowe interwencje wg NICE, APA
  • Jakie są zalecane oddziaływania terapeutyczne i co w nich wynika
  • Jak wiedza o autyzmie wpływa na funkcjonowanie szkolne, domowe i terapeutyczne
  • Poszerzenie wiedzy o aktualne zalecenia i kluczowe interwencje
  • Wskazówki diagnostyczne
  • Szeroka wiedza o objawach autyzmu
Regulatio-Dziecko-w-kryzysie

Depresja dzieci i młodzieży

Kurs prowadzi:

dr Jagoda Sikora

Szkolenie „ADHD terapeutycznie” skupia się na praktycznych aspektach terapii dzieci i nastolatków z ADHD, od efektywnej psychoedukacji, przez dostosowanie otoczenia, do prowadzenia warsztatów dla rodziców. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców w kontekście szkoły, jak poradzić sobie z najważniejszymi kwestiami terapii nastolatków z ADHD i jakie znaczenie ma ADHD dla terapii zaburzeń współwystępujących.

  • Psychoedukacja – jak ją efektywnie prowadzić
  • Objawy czy nie objaw oto jest pytanie – jak zmniejszać ryzyko nadmiernego usprawiedliwiania lub karania za objawy
  • Okulary na objawy czyli o dostosowaniu otoczenia
  • PODSTAWY BEHAWIORYZMU
  • Warsztaty dla rodziców – proponowane programy, dostosowanie do indywidualnej formy w gabinecie z rodzicem
  • Dziecko z ADHD w szkole – jak wspierać nauczycieli, dzieci i rodziców
  • Terapia nastolatków – najważniejsze kwestie Wpływ ADHD na terapię zaburzeń współwystępujących
  • Praktyczne aspekty prowadzenia terapii dzieci i nastolatków
  • Wskazówki na co zwrócić uwagę w kontakcie z rodzicami
Regulatio-Chad-BP

Chad i BPD u młodzieży

Piotr-Halkiewicz-alt
Kurs prowadzi:

Piotr Halkiewicz

Szkolenie koncentruje się na kluczowych aspektach diagnozowania i leczenia młodzieży z zaburzeniami deficytu uwagi/hiperaktywności (ChAD) i zaburzeniem osobowości borderline (BPD). Program szkolenia obejmuje omówienie specyfiki objawów obu zaburzeń w okresie adolescencji, prezentuje różne metody oddziaływania, w tym psychoterapię, psychoedukację i farmakoterapię, oraz pokazuje, jak różnicować ChAD i BPD. Szkolenie zamyka praktyczne spojrzenie na wyzwania w leczeniu i prognozowanie, z naciskiem na pracę zespołową z nastolatkami z ChAD/BP.
  • Wprowadzenie – problemy psychiczne okresu dorastania i możliwości diagnozy w kontekście zmieniających się klasyfikacji diagnostycznych (ICD-11, DSM-V)
  • Znaczenie diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej u młodzieży –
  • ChAD specyfika objawów u młodzieży; obraz kliniczny ChAD
  • Metody oddziaływania w ChAD – psychoterapia i psychoedukacja
  • Metody oddziaływania w ChAD – farmakoterapia – przegląd leków stosowanych u młodzieży, ich wpływ na funkcjonowanie – co może ulegać zmianie u nastolatków w zakresie funkcjonowania poznawczego, społecznego i emocjonalnego?
  • Zaburzenie osobowości borderline – charakterystyka: specyfika objawów u młodzieży; obraz kliniczny BPD w adolescencji
  • Metody oddziaływania w BPD – psychoterapia – przegląd podejść uznawanych za wiodące;
  • Metody oddziaływania w BPD – metody wspierające oraz farmakoterapia
  • Różnicowanie ChAD i BPD w okresie adolescencji
  • Wyzwania w leczeniu osób z ChAD oraz z BPD
  • Leczenie, rokowanie, praca w zespole z nastolatkiem z ChAD/BPD
  • Praktyczną wiedzę o CHAD u BDP u dzieci i młodzieży
  • Wskazówki do oceny diagnostycznej w kontakcie z dzieckiem i rodzicem.
  • Wiedzę praktyczną do wykorzystania w procesie terapeutycznym
Regulatio-Chad-BP

Chad i BPD u młodzieży

Piotr-Halkiewicz-alt
Kurs prowadzi:

Piotr Halkiewicz

Szkolenie koncentruje się na kluczowych aspektach diagnozowania i leczenia młodzieży z zaburzeniami deficytu uwagi/hiperaktywności (ChAD) i zaburzeniem osobowości borderline (BPD). Program szkolenia obejmuje omówienie specyfiki objawów obu zaburzeń w okresie adolescencji, prezentuje różne metody oddziaływania, w tym psychoterapię, psychoedukację i farmakoterapię, oraz pokazuje, jak różnicować ChAD i BPD. Szkolenie zamyka praktyczne spojrzenie na wyzwania w leczeniu i prognozowanie, z naciskiem na pracę zespołową z nastolatkami z ChAD/BP.
  • Wprowadzenie – problemy psychiczne okresu dorastania i możliwości diagnozy w kontekście zmieniających się klasyfikacji diagnostycznych (ICD-11, DSM-V)
  • Znaczenie diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej u młodzieży –
  • ChAD specyfika objawów u młodzieży; obraz kliniczny ChAD
  • Metody oddziaływania w ChAD – psychoterapia i psychoedukacja
  • Metody oddziaływania w ChAD – farmakoterapia – przegląd leków stosowanych u młodzieży, ich wpływ na funkcjonowanie – co może ulegać zmianie u nastolatków w zakresie funkcjonowania poznawczego, społecznego i emocjonalnego?
  • Zaburzenie osobowości borderline – charakterystyka: specyfika objawów u młodzieży; obraz kliniczny BPD w adolescencji
  • Metody oddziaływania w BPD – psychoterapia – przegląd podejść uznawanych za wiodące;
  • Metody oddziaływania w BPD – metody wspierające oraz farmakoterapia
  • Różnicowanie ChAD i BPD w okresie adolescencji
  • Wyzwania w leczeniu osób z ChAD oraz z BPD
  • Leczenie, rokowanie, praca w zespole z nastolatkiem z ChAD/BPD
  • Praktyczną wiedzę o CHAD u BDP u dzieci i młodzieży
  • Wskazówki do oceny diagnostycznej w kontakcie z dzieckiem i rodzicem.
  • Wiedzę praktyczną do wykorzystania w procesie terapeutycznym
Regulatio-Somatyzacja

Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży

Kurs prowadzi:

dr Jagoda Sikora

Pobudliwe dziecko? Trudności z koncentracja u nastolatka? Czy to na pewno adhd? Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania, to dobrze trafiałaś_eś! Zapraszamy Cię na solidne szkolenie dla specjalistów o adhd. Diagnoza adhd nie jest często oczywista poprzez różne czynniki, które wpływają na rozwój dziecka bądź nastolatka. Dzieci w toku rozwoju uczą sie różnych strategii, które mogą maskować objawy, zmienny jest również obraz kliniczny w zależności od wieku dziecka.
  • Skąd się biorą objawy psychosomatyczne?
  • Jakiego rodzaju objawy psychosomatyczne najczęściej dotyczą dzieci?
  • Na czym skupić się w trakcie wywiadu z opiekunami?
  • Jak zadawać konkretne pytania, żeby zyskać szerszą perspektywę
  • Jak pytać o same objawy i jak dbać o to, żeby zachować dystans i szerszą perspektywę?
  • Jakie metody są przydatne w diagnozie dziecka?
  • Otrzymasz skrypt z najważniejszymi aspektami szkolenia oraz bibliografią.
  • Nagrania wykładowe z masą praktycznych uwag (około 3h zegarowe)
Regulatio-Zaburzenia-zachowania

Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży

Piotr-Halkiewicz-alt
Kurs prowadzi:

Piotr Halkiewicz

Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży to powszechne zjawisko wymagające od specjalistów określenia głębokości problemu i zaproponowania adekwatnej interwencji. Mimo stosunkowo jasnych kryteriów diagnostycznych zaburzenia te wymagają pogłębionego spojrzenia na charakter zachowań problemowych w populacji dzieci i młodzieży i umiejętności stawiania adekwatnych hipotez, umożliwiających zaadresowanie przyczyn problemu.
  • Kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania wraz z przykładami
  • Krótkie omówienie etiologii zaburzeń zachowania ze szczególnym uwzględnieniem czynników rodzinnych i społecznych
  • Uwagi dotyczące prowadzenia wywiadu i metod diagnostycznych – przegląd narzędzi dostępnych na rynku
  • Od diagnozy do planowania interwencji – przegląd oddziaływań dla dzieci i młodzieży z problematyką zaburzeń zachowania
  • Zagadnienia terapeutyczne: praca z oporem dziecka, nastolatka oraz rodziny na etapie konsultacji i planowania interwencji
  • Wspierające oddziaływania terapeutyczne dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, współpraca ze szkołą, kuratorem i rodziną
  • podsumowanie i dyskusja
  • Niezbędna wiedza teoretyczna z zakresu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży z naciskiem na praktyczne implikacje w codziennej pracy specjalisty.
  • Wskazówki i sugestie w zakresie metod diagnozy, sposobu prowadzenia wywiadu z dzieckiem, nastolatkiem oraz rodziną.
  • Przegląd metod pomocy w terapii zaburzeń zachowania w polskich realiach – wiedza, gdzie i kiedy kierować dzieci i młodzież z tymi trudnościami.
Regulatio-rozwoj-osobowosci

Rozwój osobowości dzieci i nastolatków

Piotr-Halkiewicz-alt
Kurs prowadzi:

Piotr Halkiewicz

Rola czynników osobowościowych w diagnozie i terapii jest często pomijana. Natomiast może pełnić bardzo istotną rolę i wpływać na cały proces leczenia nie tylko dzieci, ale również u nastolatków. Dzięki wiedzy o roli osobowości, ale też o poszczególnych aspektach rozwoju plan leczenia może być bardziej adekwatny i wspierający.
  • Co dokładnie pomija objawowe podejście do trudności dzieci i młodzieży?
  • Jak wykorzystać wiedzę o rozwoju osobowości u dzieci i nastolatków do poszerzenia spojrzenia na ich problemy?
  • Jak prowadzić wywiad i jakich narzędzi użyć do oceny osobowości w trakcie diagnozy dzieci i młodzieży?
  • Jak trudności osobowościowe mogą wpływać na proces leczenia dzieci i nastolatków – czego należy się spodziewać w trakcie leczenia?
    podsumowanie i dyskusja
  • Praktyczna wiedza o rozwoju osobowości u dzieci i młodzieży
  • Wskazówki do oceny diagnostycznej w kontakcie z dzieckiem i rodzicem.
  • Wiedza, jak uwzględniać czynnik osobowościowy na etapie planowania leczenia